Üvercinka

Sizin Hiç Babanız Öldü Mü?

Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Şöylelemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

Cemal Süreya, Üvercinka (1958)

Üvercinka Abbas Karakaya ve Donny Smith tarafından İngilizceye çevrilerek İndiana University Press tarafından basılmış. Gerçi şimdilik ne IUP İnternet sitesinde, ne de İnternet kitapçılarında görünüyor. (Kitap Pigeonwoman başlığıyla çevrilmiş. Ben üvercinka sözcüğünün “güvercin kanadı”ndan geldiğini zannediyordum.) Umarım yakında piyasaya sürülür, şiirlerin çevirilerini merak ediyorum doğrusu.

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

