Dağın Öteki Yüzü

Dağın Öteki Yüzü’nde, 38. sayfadaki şu bölümü okurken bu kitabın bana göre olmadığına karar verdim:

“1929 yılının bir ilkbahar günü, Büyük Britanya İmparatorluğu’nun anayurdu İngiltere’de, 52.2 paralel ve 0.2 meridyen konumundaki Cambridge kenti yakınlarında bir dere kıyısında, iki Kemalist genç kız duruyor. 1921 Selanik doğumlu Vicdan Hayreddin ve 1909 Konya Karaman doğumlu Nefise Celâl.”

Sonra 45. sayfada şu bölüm geldi:

“Nefise, çocukluğumun yaralarını bilen yegâne sırdaşım, nasıl da vurguladın sinsice, benden ayrılığını, farklılığını… Garip bir rastlantı ‘ihaneti’ni ele vermeseydi, ruhum bile duymazdı, benden çok önce Vekâlet’e müracaat ettiğini; benim için ‘daha yurda dönmedi’ dediğini… Hiçbir kuvvet, beni böyle davranmaya zorlayamazdı, sana karşı… Küçük manevran o kadar da başarılı olmayınca Vekâlet’e öfkeni benimle paylaşmak istedin; neredeyse, ortak cephe kurmamızı teklif ettin… Beni yaraladın… Ama annen hasta… Ölebilir…”

Bu paragraftan sonra kitabı bırakmaya karar verdim. Sanırım üslubun bir anlatı aracı olarak kullanılmaktan öte “Ben buradayım!” diye bağıran bir unsur olarak öne çıkması, kitabın başından itibaren kendini hissettiren “özgün ses” arayışı, parçalı – yer yer kopuk – anlatı, bir de duyguların ifade edilişindeki gösteriş benim zevkime hitap etmedi. Umarım başka bir zaman başka bir Erendiz Atasü kitabını daha zevkle okurum. Zaten tezim için başka bir sürü kitap okumam gerekiyor, o yüzden bugün Ulf Hannerz’in Cultural Complexity’sine dönüyorum ☹

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

