Benim Adım Aşk

Geçen gün Tilda Swinton’ın başrolde oynadığı Benim Adım Aşk filmini seyrettim. Seyrettim, diyorum ama, DVD oynatıcının uzaktan kumandası çalışmadığı için DVD’yi oynatıcıya koyar koymaz otomatik olarak başlayan film yorumunu dinledim (iki saat). Filmin sesleri kapatılmış, Tilda Swinton’la yönetmen Luca Guadagnino film sahneleriyle eşzamanlı olarak çekimin perde arkasını anlatıyor. Acaba bu bittikten sonra filmin sesli hali başlar mı, diye sabrederek sonuna kadar dinledim – ama yine olmadı. Bu vesileyle filmle ilgili bir sürü ayrıntı öğrendim. Sonra dün kuzenimin bir sihirli dokunuşuyla uzaktan kumanda çalışmaya başladı ve bugün filmin normal halini seyredebildim, ama tabii Tilda Swinton’la Luca Guadagnino’nun anlattıkları aklımda kalmıştı – iyi ki filmden önce dinlemişim yorumları. Ne ayrıntılar… Mesela Tilda Swinton filmin sonlarına doğru özel bir yemek davetinde açık gri bir elbise giyiyor, o akşam trajik bir olay vuku buluyor ve ailecek hastaneye gidiyorlar. Hastane sahnesinde Swinton’ın giydiği elbise yemek sahnesindekinden bir ton koyuymuş meğer, kendisini daha solgun göstermesi için. Hastane sahnesine kadar açık mavi lens takarken hastane sahnesinden sonra laciverte bakan lens takmaya başlamış, ruhunun karanlığını yansıtsın diye. Evin baş hizmetçisi rolündeki aktrisi övüyorlardı, onun hareketlerine, mimiklerine iyice dikkat ettim. Tilda Swinton’ın kızı rolündeki oyuncunun gözlerine, kocası rolündeki adamın ellerine baktım. Filmin geçtiği büyük evden söz ederken “Filmi çekmek için tam da böyle bir ev arıyorduk; biraz saray, biraz müze, biraz da hapishane” dedi Tilda Swinton. Evin koridorlarını, pencerelerini, iç kapılarını inceledim. Yani filmi ilk oturuşta seyretseydim kaçırabileceğim birçok ayrıntıyı bu şekilde yakalamış oldum. Sinema sanatı hakkında pek bilgisi olmayanlar için çok ilginç bir süreç aslında… DVD’yi alanlar bence önce filmin yorumunu seyretsin.

Kevin Hakkında Konuşmalıyız’ın DVD’si nihayet çıkmış. Kitapçılarda bulamadım, herhalde idefix’ten alıp seyredeceğim. Onda da Tilda Swinton başrolde, bakalım kıyafetlerinin ya da gözlerinin rengi değişirse fark edebilecek miyim?

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

