Yaşamaya Dair

Genco Erkal’la Tülay Günal’ın Nazım Hikmet’in Bursa Cezaevi yıllarını ve sürgün hayatını anlatan müzikli gösterisine gittim. Genco Erkal Nazım Hikmet şiirleri söyledi, Tülay Günal şiir okumanın yanında piyano ve viyolonsel eşliğinde bestelenen şarkıları söyledi. Ama teatral bir yanı da vardı gösterinin, sadeydi ama öylesi iyi olmuş bence. Tülay Günal harikaydi (ne kadar güzel ve zarif bir kadınmış!), sonunda bir alkış tufanı koptu. “Bu alkışların yarısı Nazım Hikmet’e gidiyor tabii” dedim (arkadaşıma). Orada okunan şiirlerden biri Masalların Masalı, ben daha önce hiç duymamışım, okumamışım:

Masalların Masalı

Su basında durmuşuz,
çınarla ben.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarla benim.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınarla bana.

Su basında durmuşuz,
çınarla ben, bir de kedi.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarla benim, bir de kedinin.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınarla bana, bir de kediye.

Su basında durmuşuz,
çınar, ben, kedi, bir de güneş.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarın, benim, kedinin, bir de günesin.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınara, bana, kediye, bir de güneşe.

Su basında durmuşuz,
çınar, ben, kedi, güneş, bir de ömrümüz.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarın, benim, kedinin, günesin, bir de ömrümüzün.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınara, bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze.

Su basında durmuşuz.
Önce kedi gidecek,
kaybolacak suda sureti.
Sonra ben gideceğim,
kaybolacak suda suretim.
Sonra çınar gidecek,
kaybolacak suda sureti.
Sonra su gidecek
güneş kalacak;
sonra o da gidecek…

Su basında durmuşuz.
Su serin,
Çınar ulu,
Ben şiir yazıyorum.
Kedi uyukluyor
Güneş sıcak.
Çok şükür yaşıyoruz.
Suyun şavkı vuruyor bize
Çınara bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze….

Nazım Hikmet

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

