Rüzgarın Hatıraları

UnknownRüzgarın Hatıraları’nı seyrettim dün. Filmden sonra dağıldım, diyebilirim. Kesik’te bu kadar etkilenmemiştim. Kan akıyordu en azından Kesik’te, bir de her şey apaçık ortadaydı, böyle belirsizlik yoktu. Psikolojik acı fiziksel acıdan daha yıpratıcı geliyor bana.

Özcan Alper bir röportajında şöyle diyor:

“[M]etot olarak, bu tarz büyük felaketlerin doğrudan canlandırılarak anlatılmasının mümkün olmadığını düşünüyorum. Böyle anlatmaktansa toplumsal olanı, kişisel alana yansıtarak anlatmanın daha kolay ve doğru olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden sinemada çok denenmeyen ama edebiyatta var olan bilinç akışı metodunu kullanmaya çalıştık.”

Sendika.org’da filmle ilgili bir yazı okudum; Önder Özdemir filmde işlenen konularla yakın geçmişimiz arasında paralellikler kuruyor. Filmin baş taraflarında, henüz izleyiciler olarak acılara gark olmamışken biz, yani hâlâ espri yapma kabiliyetimizin bulunduğu bir noktada, önümdeki biri yanındakine “Türk’ün gücünü gösteriyorlar” dedi, askerler için. Yüksekova’da bir şantiyede işçileri ters kelepçeyle yere yatırıp “Türk’ün gücünü göreceksiniz” diye bağıran özel harekatçıya atfen dedi bunu. Filmin sonunda bu izleyicinin dediği aklıma geldi, belki o da pişman olmuştur bu espriyi yaptığına ama gerçekten ağır geldi düşündükçe.

Konuyu değiştiriyorum; filmdeki doğa manzaraları güzeldi. Sofya Khandamirova ne kadar güzel bir kadınmış, henüz ünlü bir tiyatrocu değil sanırım ama rolüne çok yakışıyordu. Tek itirazım diyaloglarla ilgili; bazı replikleri biraz eğreti buldum. Mesela ikili diyaloglarda birinin aklına bir şey gelmesi, karşısındakiyle bu fikrini paylaşıp paylaşmamakta tereddüt etmesi, önce söylemeye yeltenip sonra vazgeçmesi durumu yaşandı üç kere. Bir devamlılık olsun diye üçünde de “Yok bir şey…” dendi, ama bu sahneler üzerinde biraz daha çalışılabilirmiş.

Ha bir de, filmin kahramanı Aram meslektaşım; Istanbul’u derhal terk etmesi söylendiğinde gazetenin yazıhanesindeki çevirilerini bırakmaya kıyamadı.

Herkese tavsiye ediyorum, ama insanlığa olan inancınızı sorguladığınız bir gün seyretmeyin derim ben.

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

