Grapon Kağıtları ve Ah’lar Ağacı

Didem Madak’ın Pulbiber Mahallesi’ni okumuştum daha önce, çok sevmiştim. Onunla birlikte aldığım Grapon Kağıtları’yla Ah’lar Ağacı’nı da okudum geçenlerde. Grapon Kağıtları’nda annesi için yazdığı bir şiirden:

 

“Hatırlar mısın?

Mavi saçlı bir tanrı gibi severdim Burdur Gölü’nü

O göl şimdi içimde kocaman bir anne ölüsü.

Vişne bahçeleriyle dolu,

Neşeli bir şehre benzerdi senin sesin.

Bazen ölmek istiyorum

Beni yeniden doğurman için

İri, ekşi bir vişne tanesi gibi.” (17)

7899708252_f048b3c397_z

Bu da Ah’lar Ağacı’ndan sevdiğim bir bölüm:

 

“Ama yazgısını yaldızlı çokomel kâğıtları gibi,

Tırnaklarıyla düzeltemiyor insan.

Yıllarca biriktirdim

rengârenk çokomel kâğıtlarını kitap aralarında.

Âşık olduğumda,

çikolata kokardı kırmızı yazgım.

Hayatıma hayat diyemem artık.

Sarı yazgım her sonbahar onu

biraz daha fazla, ömür yaptı.

Maviye de, yeşile de dili dönmez ömrümün artık.” (29)

 

Ben de eskiden çikolata kâğıtları saklardım defterlerimin arasına, ne özenirdim onlara…

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Grapon Kağıtları ve Ah’lar Ağacı

  1. hazalbayraker dedi ki:

    Pek sevdiğim şair pek sevdiğim şiir 💗

Bir Cevap Yazın

