Bazen Bahar

20160722_125341.jpg

kapağı da çok güzel değil mi?

Hiçbir şey yapasım yok; gösterebileceğim tek üretkenlik örneği buraya bir şeyler yazmak. Bazen Bahar’ı keyifle okudum. Anlatımı, imgelemi de güzel ama yazar en çok öykülerin sonuna çalışmış gibi; “Telefon Kulübesi”, “Beyaz Kelebekler” ve “Yılbaşı Ağacı”nın sonunu beğendim özellikle. “Kurtarma Gemisi”ni sevmedim, dizi senaryosu gibiydi; diyalogları da dizi repliği gibi… Gerçi yazar bu tür repliklerin yavanlığına dikkat çekmek istemiş biraz da, ama ben sonunu zor getirdim.

“Beyaz Kelebekler”den bir alıntı:

“En çok benim halime üzüleceklerdi. Babam evden gittikten çok sonra bile, anneannem önderliğinde bahçedeki kameriyede tabak tabak pişi ve demlik çay eşliğinde sık sık toplanan mahalleli kadınlar uzaktan beni seyredip vahvahlanacaklar, birbirlerine dirsek atıp beni işaret ederek dudaklarını ısıracaklardı. Oysa onların nazarında taş üstünde taş bırakmayacak bir felaket olan bu boşanma neticesinde, pişiyi fazla kaçırıp tansiyonu fırlayıveren pamuk kalpli komşu teyzelerin sandığı gibi dünya başıma yıkılmayacaktı benim. Hiç giymediği bir eldivenin tekini kaybettiğinde üzülmezdi insan” (41).

“Yılbaşı Ağacı”ndan bir parça:

“Çocuk kafamın içinde mutfak camından görünen fabrika binası tuğla tuğla eksilip sonunda büyük bir gürültüyle tamamen yerle bir oldu. Çocuk kalbim enkazın altında kaldı. Annem önce ne diyeceğini bilemedi, kırmızı ruju çoktan silinip gitmişti” (106).

Sanırım yazları öykü daha iyi gidiyor.

 

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Bazen Bahar

  1. Okumak, düşünmek, yazmak, paylaşmak. Bunlar çok önemli eylemler. Böyle insanların artması gerek. Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

