Puslu Kıtalar Atlası’ndan

Puslu Kıtalar Atlası ne zamandır rafımda duruyordu; kitap fuarından çizgi uyarlamasını alınca başlayayım dedim ama ağır gidiyor. Çok yoğun İhsan Oktay Anar’ın metinleri, takip etmekte zorlanıyorum. Alegori, metin dışı göndermeler çok. Bir yerde (35) mesela, birisi için Öküz Geçidi’ne gidip şarkiyyat okumaya karar verdi deniyor. Oxford belediyesinin maskotunun boğa olduğunu bilmesem, (yani Oxford: Öküz Geçidi) Oxford Üniversitesi’nin Orta Doğu Araştırmaları bölümünün adının (hâlâ) Şarkiyat Enstitüsü olduğunu bilmesem anlamayacağım. Bunu okuyunca “kim bilir neler kaçırmışımdır” dedim.

Neyse beğendiğim bir bölüme gelelim: Bünyamin adında bir genç, Osmanlı Ordusu’nun kıdemli lağımcılarından Vardapet adında birinin ısrarıyla lağımcı ocağına yazılıp Balkanlar’a yapılacak yeni sefere katılmaya karar veriyor. Ama önce babası Uzun İhsan Efendi’nin olurunu almak istiyor:

12099764864_a1b4f88430_k

“Uzun İhsan Efendi oğluna ‘Buradan gitmek istediğini biliyorum oğlum’ dedi […] ‘Sana olan sevgim biricik oğlumu tehlikeye atmama engel oluyor. Ama bilmek ve şahit olmak en büyük mutluluktur. Macera ise büyük bir ibadettir; çünkü O’nun eserini tanımanın başka bir yolu olduğunu görebilmiş değilim. […] Sana izin veriyorum, git. Git ve benim göremediklerimi gör, benim dokunamadıklarıma dokun, sevemediklerimi sev ve hatta, bu babanın çekmeye cesaret edemediği acıları çek. Dünyadan ve onun binbir halinden korkma.’” (55)

Ne güzel söylemiş Uzun İhsan Efendi. Ben dindar değilim ama gezmeyi seviyorum, bu ibadet kısmı çok hoşuma gitti 😉

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

