Kuşlar Yasına Gider’den

kuslar yasina giderHasan Ali Toptaş’ın  okura varoluşçu sorular sordurtan, ama bir o kadar da Anadolulu, insanın beş duyusunu harekete geçiren anlatımını iyi örneklediğini düşündüğüm bir parça aktarıyorum:

“Sivrihisar’dan Afyon istikametine dönüp de Aşağıkepen Köyü’ne yaklaştığımda, insanın içini yakıp kavuran bir sesle İnce Halil, ‘İtikadın Tam Tut’ adlı türküyü söylüyordu. O türkünün ‘İnsan dediğin bir tek yapraktır’ dizesiyle başlayan ikinci kıtasına gelmişti ki, yolun solundaki kavaklar hışırdadı birden. Arabanın rüzgârı onları yalayıp geçiyormuş gibi, yol boyunca yürüdü hatta bu hışırtı ve yürürken yerdeki otların çıkardığı ince ıslıkları da içine katarak hızla derinleşti. Sonra, gövdesinde oynaşan yaprak gölgeleriyle birlikte yine o sütkırı at çıktı bu hışırtıların içinden. Çıkar çıkmaz da başını kanırtıp şöyle bir kişnedi ve yine uzayıp kısalan tuhaf bir ağartı hâlinde, peşim sıra var gücüyle koşmaya başladı. Ondan kurtulamayacağımı bildiğim için ben gaz pedalına hiç yüklenmedim bu kez, aynı hızla ilerlemeye devam ettim. Gülçayır’ı, Gömü’yü ve Bayat’ı geçip de çamlarla kaplı küçük tepelerin arasından Köroğlu Beli’ne tırmanmaya başladığımda hâlâ peşimdeydi at, köpükler içinde, doludizgin koşuyordu. Bir yandan da bana bir şey söylemeye çalışırcasına, acı acı kişniyordu koşarken. Şaşılası bir gayretle, boynunu âdeta hızının dışına uzatarak kişniyordu. İşte böyle kişnerken bu at yine kayboldu aniden. Daha önce yaptığım gibi, birkaç defa eğilip aynaların içine baktım ama göremedim onu. Köroğlu Beli’ndeki mola yerinde de durmadım tabii, kafesteki kekliğin on metre ötesinden hızla geçtim gittim” (91).

101-102. sayfalarda kahramanın dayısıyla ilgili anlattıkları da çok tatlı: Dayısının çok sevdiği, iyileşsin diye ta uzaklardan şifalı otlar toplayıp getirip yedirdiği atı ölmüş, o da torununa cep telefonunun zilini at kişnemesi olarak ayarlatmış, herkese gece gündüz kendisini aramalarını söylüyormuş 🙂 Kişneme sesi duyunca “kızı” köşeden dönüverecek gibi oluyormuş.

 

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

