Güvercin Telaşı

Yolun Başı‘nı ilgiyle okudum ama yaşım biraz fazla geldi galiba. Şairin Bavul ve Ot dergilerinde yazdığı bilgisi veriliyor ilk sayfalarda, ondan etkilenmiş olabilirim. Genç bir kitleye hitap ediyor herhalde.

En sevdiğim şiir en sondaki:

 

Güvercin Telaşı

 

yaşadıklarımdan hayal ettiklerimi çıkarttığımda

geriye kocaman bir hayal kırıklığı kaldı

gerçi matematik oldum olası zayıf bende

ama konu bu değil şimdi…

 

hayattan tamamen ümidimi kestiğim anlarda bile

şaşırmaktan alıkoyamıyorum kendimi

yavrusuna yiyecek götürmek için çırpınan serçeye

ya da her bozulduğunda yuvası

dehşetli bir tutkuyla aynı yere

çer çöp taşıyan güvercine

ne var dedim kendi kendime, ne var

ne var da tutunmaya çalışıyorsunuz bu kadar

bu rezil hayata?

çıkamadım tabii işin içinden

ve serçelerle güvercinlere havale ettim

bütün ontolojik kaygılarımı haliyle

 

rakı ya da Kafka ya fa Xanax ya da Perec

hepsinde aradığım şey aynı aslında

usanmadan her defasında bozulan yuvasına

çer çöp taşıyan güvercinin

hevesidir yakalamaya çalıştığım her neyse

benden geçen şeylerin farkındayım elbette

içimden geçenlerle ters orantılı hemen hepsi

gölgesine sığındığım rakı şişesinin görkemi

azalsa da o son lanet duble içildiğinde

gecenin son saatlerinde

içinde serçeler ve güvercinler gezinen

laflar etme arzusu doluyor bir yerlerimde

ağzımı açacak oluyorum

ama dinleyen kimse yok

neyse diyorum sonra, neyse

neyse… (106-107)

8063609911_ec471e1310_k

Şiirin adının Hrant Dink’in “Ruh Halimin Güvercin Tedirginliği” başlıklı o son köşe yazısına bir gönderme olabileceğini düşündüm ilk başta, ama bu şiir o yazıdan önce mi yazılmış, sonra mı, bilmiyorum. Rakı şişesinin bahsinden sonra da “içinden serçeler ve güvercinler gezinen” dizesi gelince Orhan Veli’nin “rakı şişesinde balık olsam” dizesine göz kırpacak sandım şair, ama oraya bağlanmıyor sanırım.

Bu yazı Türkçe içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

